Jak często powinno się ćwiczyć?

Zdrowy styl życia spędza sen z powiek nie jednemu z nas. Wszyscy starają się dbać o swoją sylwetkę. Ćwiczą na siłowni, pływają, biegają, stosują różnego rodzaju diety. Każdy chce być lepszą wersją siebie. Masz jednak wrażenie, że działania, które podejmujesz wcale nie wpływają  na to, że jesteś szczuplejsza, a twoja sylwetka nadal jest niewystarczająca smukła? Jest kilka zasad, które powinnaś przestrzegać jeśli chcesz dorównać nie tylko swoim koleżankom, ale także gwiazdom z pierwszym stron gazet.


Bezpieczny trening

Zawsze pamiętaj o tym, że zdrowie jest najważniejsze. Ćwiczysz nie tylko po to, by schudnąć czy wyrzeźbić swoje ciało, ale przede wszystkim po to, by lepiej się czuć i zadbać właśnie o zdrowie. Zdrowy rozsądek to coś, co przyda się szczególnie wtedy, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem. Jeśli nie ćwiczyłaś kilka lat, wybierz dla siebie taką aktywność fizyczną, która nie będzie dla twojego organizmu szokiem. Przykładowo, możesz wybrać się na basen, a spacer zamienić na szybki marsz. Pamiętaj, że „nie od razu Kraków zbudowano” i ty też od razu nie przebiegniesz maratonu. „Skok na głęboką wodę” jest gwarancją kontuzji, która może doskwierać ci przez kolejnych kilka miesięcy. Zadbaj o bezpieczeństwo podczas swojego treningu. Kup odpowiednie buty jeśli planujesz biegać. Zamierzasz ćwiczyć na siłowni? W tym przypadku dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy trenera personalnego, z nim krzywda ci się nie stanie.

 

Jak często powinno się ćwiczyć na siłowni?

Każdy, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę ze sportem zastanawia się nad tym jak długo będzie musiał czekać na efekty treningów. Ile należy ćwiczyć, by pośladki stały się bardziej jędrne, a na brzuchu pojawił się tak zwany „sześciopak”? Czy codzienne treningi na siłowni przełożą się w krótkim czasie na naszą kondycję fizyczną? Jeśli owe rezultaty nie pojawią się szybko, wówczas dużo ludzi zniechęca się i przestaje ćwiczyć. Warto wiedzieć, że praca nad własnym ciałem jest żmudna i czasem bywa też monotonna. Należy być cierpliwym, walczyć ze słomianym zapałem i w pocie czoła pracować na wspominany „kaloryfer”. Treningi powinny być oczywiście systematyczne. Najlepszym rozwiązaniem jest ćwiczenie pięć razy w tygodniu. Musisz mieć bowiem także czas na odpoczynek i regenerację, stąd dwa dni wolnego w tygodniu. Pamiętaj jednak o tym, że ćwiczenia na siłowni powinny sprawiać ci przede wszystkim przyjemność, nie mogą być przykrym obowiązkiem.

 

Jak często powinno się ćwiczyć, żeby schudnąć?

„Jak często powinno się ćwiczyć, żeby schudnąć?” ­ to pytanie, które często zadają kobiety, który chcą w szybkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów. Szukają na nie odpowiedzi przede wszystkim w sieci wpisując takie zapytanie w wyszukiwarkę internetową. Często też zadają podobne pytania trenerom personalnym, którzy bezradnie rozkładają ręce. Nie ma bowiem jednoznacznej odpowiedzi. Każdy przypadek jest inny, jednak jedno jest pewne: jeśli schudniesz w krótkim czasie, to wielce prawdopodobne jest to, że wystąpi u ciebie tak zwany efekt jo­jo. Musisz być cierpliwa i skrupulatnie dążyć do celu. Mówi się o tym, że dobre dla naszego zdrowia jest, by gubić kilogram tygodniowo. Pamiętaj o tym, że żeby cieszyć się smuklejszą sylwetką musisz nie tylko ćwiczyć, ale dbać także o dietę. Ćwicz maksymalnie pięć razy w tygodniu i pamiętaj o tym, by wygospodarować czas na regenerację.

 

Karolina Grzelak